ktoś szuka jakiejś konkretnej usługi, czy to w danym mieście czy w kraju, korzysta właśnie z przeglądarek internetowych, by znaleźć odpowiednią ofertę. Z tego powodu, jeśli prowadzimy jakąś działalność, warto posiadać swoją stronę internetową, jednak samo jej posiadanie nie zagwarantuje większej ilości klientów. Najlepszym i najbardziej efektywnym sposobem na reklamowanie swoich usług jest właśnie pozycjonowanie strony internetowej, żeby była wyświetlana jak najwyżej w wynikach wyszukiwania w przeglądarce.
Outbound Marketing (ang. outbound – „wychodzący”) – to metoda marketingowa, która koncentruje się na poszukiwaniu klientów oraz budowaniu świadomości marki poprzez reklamę i promocję. W tym celu wykorzystuje reklamę telewizyjną, e-mail, ogłoszenia reklamowe oraz internet.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Outbound_Marketing
Zasady prowadzenia promocji stron w Internecie
Osoby korzystające z Internetu dobrze wiedzą, jak wiele można znaleźć w nim stron poruszających taką samą tematykę. Dlatego osoby odpowiedzialne za prowadzenie konkretnych stron internetowych starają się przeprowadzać skuteczną ich promocję. Polega ona na przykład na zamieszczaniu na portalach społecznościowych reklam nowych stron internetowych. Takie reklamy mogą także pojawiać się w wyszukiwarce internetowej i wyskakiwać w czasie korzystania z popularnego serwisu You Tube. Dzięki temu wszyscy internauci mogą dowiedzieć się o istnieniu nowej strony internetowej poświęconej jakiejś tematyce. Natomiast dodatkową zachętą dla osób, które już zaglądnęły na nową stronę będą promocje związane z korzystaniem z jej zasobów.